Informujemy, że używamy plików cookies w celu umożliwienia użytkownikom korzystania z wszystkich funkcjonalności oraz tworzenia anonimowych statystyk serwisu.
Oznacza to, że każdy ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Jeśli nie wyrażasz na to zgody, prosimy o zmianę ustawień w przeglądarce lub opuszczenie serwisu. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień w przeglądarce oznacza akceptację plików cookies.

Prosimy także o zapoznanie się z polityką prywatności, która zawiera wszystkie szczegółowe informacje z zakresu przetwarzania danych osobowych.
Zamknięcie komunikatu i/lub dalsze korzystanie z serwisu oznaczać będzie wyrażenie zgody na przetwarzanie danych zgodnie polityką prywatności.

Czym jest obszar „S” w ESG?

21 lutego 2025
  • Ekspert radzi

udostępnij

Kolejnym obszarem w ESG po wcześniej przedstawionym środowisku (ang. environmental – „E”) jest społeczna odpowiedzialność (ang. social – „S”). Obejmuje relacje firmy z interesariuszami, takimi jak pracownicy, współpracownicy, dostawcy, klienci i partnerzy biznesowi. Odnosi się do tego, w jaki sposób organizacja wpływa na swoje otoczenie społeczne i jakie wartości promuje w relacjach zewnętrznych i wewnętrznych.

Działania firmy w obszarze „S” mogą obejmować m.in.:

  • działania na rzecz ochrony środowiska,
  • wspieranie lokalnych społeczności,
  • zapewnienie pracownikom odpowiednich warunków pracy i możliwości rozwoju,
  • angażowanie się w projekty społeczne,
  • promowanie etycznych praktyk biznesowych.

Raportowanie ESG w tym obszarze powinno uwzględniać trzy kluczowe kwestie: różnorodności, zatrudnienia i praw człowieka. O tych zagadnieniach dowiedzą się Państwo więcej z lektury najnowszego ESG Flasha.

Zachęcamy do kontaktu z doradcami AXELO, którzy odpowiedzą na pojawiające się pytania, a także udzielą wsparcia merytorycznego i doradczego w kwestiach związanych z ESG.