Informujemy, że używamy plików cookies w celu umożliwienia użytkownikom korzystania z wszystkich funkcjonalności oraz tworzenia anonimowych statystyk serwisu.
Oznacza to, że każdy ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Jeśli nie wyrażasz na to zgody, prosimy o zmianę ustawień w przeglądarce lub opuszczenie serwisu. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień w przeglądarce oznacza akceptację plików cookies.

Prosimy także o zapoznanie się z polityką prywatności, która zawiera wszystkie szczegółowe informacje z zakresu przetwarzania danych osobowych.
Zamknięcie komunikatu i/lub dalsze korzystanie z serwisu oznaczać będzie wyrażenie zgody na przetwarzanie danych zgodnie polityką prywatności.

Prawno – Podatkowy Flash dla Biznesu.

19 października 2020
  • Ekspert radzi

udostępnij

W związku z trwającą w dalszym ciągu epidemią Covid-19 oraz z uwagi na wzrost zachorowań w ostatnim czasie, dnia 10 października 2020 r. weszło w życie Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 9 października 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii, dalej zwane „Rozporządzeniem”. Mocą Rozporządzenia dokonano zmian w zakresie niektórych z obostrzeń obowiązujących dotychczas, niektóre z nich pozostawiono w formie niezmienionej, jak również wprowadzono nowe ograniczenia.

W załączniku przedstawiamy nowo wprowadzone ograniczenia, nakazy i zakazy, jak również wskazujemy na te kwestie,  które uległy zmianie.

Z informacjami nt. aktualnych obostrzeń można zapoznać się za pośrednictwem Serwisu Rzeczypospolitej Polskiej. Poniżej przesyłamy aktywny link, pod którym zamieszczane zostają na bieżąco informacje dotyczące ograniczeń, zakazów i nakazów obowiązujących w związku z epidemią: LINK.

Jednocześnie chcemy podkreślić, że obowiązki pracodawców w zakresie przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się wirusa Covid-19 oraz dbania o zdrowie pracowników nie uległy zmianie. Nadal są oni zobowiązani zapewnić osobom zatrudnionym niezależnie od podstawy zatrudnienia rękawiczki jednorazowe lub środki do dezynfekcji rąk oraz odległość między stanowiskami pracy wynoszącą co najmniej 1,5 m, chyba że jest to niemożliwe ze względu na charakter działalności wykonywanej w danym zakładzie pracy, a zakład ten zapewnia środki ochrony osobistej związane ze zwalczaniem epidemii.